wz
Titulní strana
Knižní předloha
Rody
Budovy
Jednotky
Tipy & Triky
Screens
Odkazy







Počet návštěv celkem:

Knižní předloha

Předlohou příběhu hry Dune II se stala kniha Duna amerického autora Franka Herberta. Přibližme si tedy poměry v Impériu jaké panovaly na začátku knihy Duna a které se nejvíce blíží příběhu samotné hry.

Mocenské poměry v impériu: Impérium je konglomerát tisíce planetárních soustav, které uznávají imperiální vládu sjednocující celé lidstvo. Povaha impéria je feudálního charakteru založené na mocenské rovnováze mnoha sil. Hlavní mocenská uskupení tvoří imperátor, velkorody Landsraadu a Kosmická gilda. Dalším uskupením intrikujícím v pozadí jsou sestry z Bene Gesseritu, všemi opovrhovaní genetičtí kouzelníci z Bene tleilaxu. Hospodářství impéria je plně v rukou celoimperiální obchodní korporace C.H.O.A.M. jejímiž podílníky jsou všichni zmínění aktéři. Celé Impérium a jeho fungování je však zcela závislé na jediné látce nalezené pouze na jediné planetě - Arrakis (Duně - jak zní její domorodý název). Tato látka má geriatrické vlastnosti a dokáže posilovat lidskou psychiku a prodlužovat lidský život a to za cenu obrovské závislosti a je nejdražší komoditou ve vesmíru.

Na Melanži je závislá mezihvězdná doprava. Lodě Kosmické Gildy, která má monopol na mezihvězdnou dopravu, dokáží zakřivit prostor a během okamžiku se z orbity jedné planety přesunout na orbitu planety v jiném solárním systému. K přesným výpočtům je třeba dobře cvičený navigátor, který ponořený v melanžovém plynu umožní, díky transu získanému z tohoto koření, bezpečné dosažení cíle trasy.

Koření rovněž hojně využívá i další škola. Bene Gesserit. Jeho členky díky němu mohou dokonale ovládat svá těla a vidět vzpomínky všech svých předchůdkyň. tím je mu umožněno ovládat genofond všech významných rodin z celého Impéria. Tento mocenský spolek má tak tajně pod kontrolou genetické informace celého lidstva. Ony jako ženy mohou díky koření vidět minulost - cílem jejich genetického programu je vytvořit mužského mesiáše Kwisatze Haderacha, který bude díky koření vidět nejen minulost ale i předvídat budoucnost.

Protože se lidstvo během válek se vzbouřenými stroji před deseti tisíci lety muselo zbavit počítačů, vznikla škola pro tvorbu tzv. lidských počítačů - mentatů. Tito speciálně cvičení lidé díky výcviku a koření mají mnohonásobně navýšenou kapacitu mozků. Mohou si tak pamatovat obrovské množství dat.

Planeta Arrakis je pro Impérium jediným zdrojem této drahocenné látky. Aby její těžbu neovládala jen jedna síla. Bylo silami Impéria zavedeno střídání jednotlivých rodů Impéria, přidělováním Arrakis jako siridarského pololéna na určitou dobu. Tento rod pak má přístup k bohatství za koření, ale musí dodržovat kvóty těžby pod kontrolou C.H.O.A.M.

Tato křehká rovnováha sil je narušena na začátku příběhu o Duně. Kdy pololéno na Arrakis opouští rod Harkonnenů a je vystřídán jejich úhlavním nepřítelem rodem Atreidů. Syn vévody Leta Atreida Paul Atreides je vrcholem programu Bene Gesseritu, ale jako muž přišel o generaci předčasně a je vržen do prostoru prosyceného Melanží. Události tak začnou nabírat nebývalý spád...

V prostředí hry jednotlivé rody soutěží o natěžení co nejvíce koření, ale dojde mezi nimi k válce. Vítězící rod vedený hráčem se všechny síly Impéria snaží za každou cenu potlačit, aby rovnováha zůstala zachována a daný rod nezískal monopol na koření Melanž a nestal se tak absolutním vládcem celého Impéria.

Trilogie příběhu o Duně:

Frank Herbert:

Duna
Spasitel Duny
Děti Duny
Božský imperátor Duny
Kacíři Duny
Kapitula: Duna

Brian Herbert a Kevin J. Anderson:

Předehra k Duně: Atreidové
Předehra k Duně: Harkonnenové
Předehra k Duně: Corrinové
Historie Duny: Služebnický džihád
Historie Duny: Křížová výprava strojů
Historie Duny: Bitva o Corrin

ZPĚT NA ZAČÁTEK


Webmaster: Vladimír Havlík, havlikvl(at)seznam.cz ©2010